کدخبر: ۷۴۰۳۲
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴
چاپ

کهگیلویه و بویراحمد جز 10 استان برتر کشور در زمینه رشد وصول حقوق دولتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان وصول حقوق دولتی از معادن کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 رشدی معادل 73 درصد داشته است.

به گزارش خبر لنده، داریوش دیودیده با بیان اینکه میزان وصول حقوق دولتی در سال 92 در حدود یک میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است افزود: این میزان در سال 93 به دو میلیارد و 860 میلیون ریال رسیده و از رشدی 73 درصدی برخوردار بوده است.

 

دیودیده اظهار کرد: با برنامه ‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال حقوق وصولی دولت از محل درآمدهای معدنی به چهار میلیارد ریال برسد.

 

وی با بیان اینکه ذخیره قطعی معادن استان بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تن است افزود: ظرفیت اسمی استخراج معادن استان بالغ بر 14 میلیون تن در سال است.

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های معدنی کهگیلویه و بویراحمد در سال 94 را انجام مطالعات مقدماتی و تفصیلی بر روی مواد معدنی استان، هماهنگی و انجام توافقات لازم با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جهت ایجاد زیرساخت های معدنی، پیگیری وصول حقوق دولتی، حل مشکلات معارضین محلی با همکاری منابع طبیعی و سایر دستگاههای مرتبط، جلوگیری از برداشت های غیره مجاز و تعیین و تکلیف معادن غیره فعال استان دانست.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های برخوردار معدنی کشور است و از 51 عنصر معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر 16 عنصر در استان وجود دارد.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/س