کدخبر: ۷۵۰۷۵
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
چاپ

خائیز؛زیستگاه امن گونه‌های روبه انقراض/چرای دام درمنطقه حفاظت‌شده

خائیز؛زیستگاه امن گونه‌های روبه انقراض/چرای دام درمنطقه حفاظت‌شده

عضو هیئت امناء بنیاد کودک شعبه یاسوج از مهجور ماندن بنیاد با 200 مددجو در کهگیلویه و بویراحمد ابراز گلایه کرد و گفت: مسئولان استانی آنگونه که باید و شاید بنیاد را حمایت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر لنده، مژگان خدری به تاریخچه تأسیس بنیاد کودک در کشور اشاره کرد و گفت: بنیاد کودک ایران یک موسسه غیرانتفاعی و غیر دولتی است که با داشتن یکی از وسیع‌ترین و علمی‎ترین شبکه‎های خیریه، دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌سرپرست و بدسرپرست را از طریق 23 شعبه در سطح کشور تحت پوشش قرار داده است.

عضو هیئت امناء بنیاد کودک شعبه یاسوج ادامه داد: شعبه بنیاد کودک یاسوج از سال 78 فعالیت مجازی خود را شروع کرد و از سال 80 با استقرار تیم مددکاری در این شهر فعالیت خود را توسعه و جامعه هدف خود را شناسایی کرد.

خدری، تعداد افراد زیرپوشش بنیاد کودک شعبه یاسوج را نزدیک به 200 نفر عنوان کرد و متذکر شد: این تعداد، از گروه سنی ابتدایی تا دانشگاهی هستند که 137 نفر از آنان دانش‌آموز و بقیه دانشجو هستند که خدمات در حد توان به آن‌ها ارائه می‌کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه حداقل کفالت ماهانه 50 هزار تومان است، یادآور شد: خدمات آموزشی و غیرآموزشی، تسهیلات وام، خدمات پزشکی، برگزاری اردوهای درون استانی و برون استانی، اشتغال‌زایی به والدین مددجویان و ... ارائه می‌شود.

عضو هیئت امناء بنیاد کودک شعبه یاسوج از برنامه‌های آینده بنیاد را برگزاری جلسات مشاوره به صورت ماهانه، برپایی نمایشگاه صنایع دستی خانواده‌های مددجو، برگزاری گردهمایی‌های مختلف، دایر کردن کلاس‌های تقویتی و کمک درسی در پایه‎های مختلف، دعوت از مؤسسات مردم نهاد و دعوت از دهیاران و خانه‌های بهداشت روستاهای مجاور تا شعاع 50 کیلومتری یاسوج عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد کودک یاسوج با وجود تعداد زیاد مددجوی زیرپوشش با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: نبود امکانات و فضای مناسب برای پیشبرد اهداف بنیاد، عدم جذب کفیل، عدم توانایی در جذب همکاری نهادهای دولتی و خصوصی، عدم استطاعت مالی بنیاد و نبود وسیله نقلیه جهت بازدید از اهم مشکلات بنیاد کودک یاسوج است.

خدری با تأکید بر اینکه در حد توان و بضاعت خود به مددجویان خدمات لازم را ارائه می‌کنیم، عنوان داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و صعب‎العبور بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و سیاست شعبه مرکزی مبنی بر خدمات‎دهی تا شعاع 50 کیلومتری، متأسفانه آنگونه که باید و شاید مؤسسه شناخته شده نیست.

این مسئول بیان داشت: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‎رود فرزندان شایسته و با استعداد خود را که زیرپوشش بنیاد کودک هستند را حمایت کنند تا به صورت هدفمند و برنامه‎ریزی شده خدمات لازم به آن‎ها ارائه شود.

عضو هیئت امناء بنیاد کودک شعبه یاسوج با تأکید بر اینکه حمایت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از بنیاد پر رنگ نیست و آنگونه که باید و شاید توجه نمی‎کنند، گفت: در حال حاضر بنیاد کودک فضای کاری مناسب ندارد و مکان کنونی مربوط به استانداری بوده که در صورت در طرح بودن باید جابه جا شویم که با این کار عملا بی خانمان می‌شویم.

خدری ادامه داد: بنیاد کودک یک مؤسسه غیردولتی و مردم‌نهاد بوده که به دلیل عدم فضای مناسب و بودجه توان اجاره کردن مکان دیگر را نداریم که انتظار می‎رود مسئولان و خیرین حمایت خود از این مؤسسه را داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام