کدخبر: ۸۷۵۴۲
۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
چاپ

در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه لنده مطرح شد:

خارج کردن لنده از بن بست ضروری است

مسول دفتر شورای نگهبان شهرستان لنده گفت:امروز برخی ها عامدانه رسالت سنگین شورای نگهبان را زیر سوال می برند در حالی که در زمین دشمن در حال بازی کردن هستند.

به گزارش خبرلنده، لطف الله آهنجان در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان لنده با تبریک اعیاد مبارک قربان وغدیر گفت:عیددقربان وغدیر دو عید بزرگ همه مسلمانان جهان است که تثبت کننده ولایت و امامت بعد از پیامبران الهی است.


مسول دفتر شورای نگهبان شهرستان لنده با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: ٢۶تیرماه مصادف است با سالروز تأسیس یکی از نهادهای حاکمیتی انقلاب اسلامی که نقش مهمی در بحث انتخابات و سایر مناسبت های مهم کشوری دارد.

وی افزود: مهمترین وظیفه شورای نگهبان، تطبیق قوانین با احکام شرع وقانون اساسی است لذا اگر قانونی در مجلس تصویب شود و مورد تایید شورای نگهبان قرارگیرد مورد تایید برای مردم خواهد بود.


آهنجان گفت: دومین وظیفه شورای نگهبان تثبت قانون اساسی است که براساس آن هیچ قانونی بدون تطبیق با شورای نگهبان در کشور قابلیت اجرایی نخواهد داشت.


مسول دفتر شورای نگهبان شهرستان لنده گفت:سومین وظیفه شورای نگهبان بحث جمهوریت مردم و نظارت بر روند برگزاری انتخابات های مختلف را بر عهده دارد که این مهم باعث شده است تا کسانی که بدخواه نظام هستند همواره در این بخش به شورای نگهبان هجمه های زیادی داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:رصد، پالایش و تائید و یا رد صلاحیت افراد در انتخابات مهمترین وظیفه شورای نگهبان است.

آهنجان گفت: یکی از دلایل مهم هجمه برخی ها به شورای نگهبان ناشی از قانون پذیری و اجرای صریح قانون در خصوص این افراد و تشخیص در خصوص رد صلاحیت این افراد است که برابر قوانین و مقررات فرد صلاحیت حضور در آن جایگاه را ندارد و به همین دلیل است که در ایام انتخابات شاهد هجمه های گسترده بر علیه شورای نگهبان هستیم.


وی گفت:امروز برخی ها عامدانه رسالت سنگین شورای نگهبان را زیر سوال می برند در حالی که در زمین دشمن در حال بازی کردن هستند.

انتهای پیام