کدخبر: ۸۸۳۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
چاپ

در گفتگو با خبرلنده مطرح شد:

تقدیر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده از حضور مردم انقلابی در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد حاج قاسم سلیمانی

رئیس دانشگاه پیام نورلنده گفت: آمریکایی‌ها به‌خوبی قدرت نقطه‌زنی موشک‌های ایرانی را در عین الاسد به مشاهده کردند.

حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبرلنده، با اشاره به سالگرد حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد گفت: درحالی‌که افکار عمومی جامعه جهانی سرشار از اقتدار و قدرت دفاعی امریکایی‌ها بود، حمله موشکی ایران به‌عین الاسد هیمنه پوشالی امریکایی‌ها را فروریخت.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: این حمله به انتقام از خون پاک سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی صورت‌گرفته بود که نقطه‌زنی و دقت در اصابت موشک‌ها به‌گونه‌ای بود که تمام تحلیل‌گران مسائل نظامی بر این توانمندی اذعان کردند.

وی افزود: در طول ۸۰ سال گذشته در هیچ جای جهان سابقه نداشته است که یک کشوری این‌گونه با حمله موشکی یک پایگاه امریکایی در کشور ثالثی مورد هدف قرار دهند.

دهقان گفت: در این حمله موشکی بیش از ۱۵ موشک از مرزهای سرزمینی ایران شلیک شده بود که باتوجه‌به محل اصابت و حتی نقطه‌زنی صورت‌گرفته در این پایگاه نقاط استراتژیک از جمله محل نگهداری بالگردهای به لک هوک و شینوک، آشیانه پهپادهای جاسوسی و عملیاتی، مجموعه راهدارهای راهبردی که به چشم عقاب معروف بود، آشیانه هواپیماهای عمودپرواز، انبار سلاح و مهمان و پشتیبانی در این حمله آسیب دیدند.

وی در ادامه گفت: یک روز بعدازاین حمله مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم فرمودند: «این ضربة به آمریکا بود. البتّه ضربة نظامی بود، ضربة مؤثّر نظامی بود؛ اما مهم‌تر و بالاتر از ضربة نظامی، ضربة حیثیّتی بود، ضربه به هیبت ابرقدرتیِ آمریکا بود.».

دهقان تأکید کرد: بعدازاین حمله تمام رسانه‌های جهان با قطع تمام برنامه‌های خود به طور زنده به تجزیه‌وتحلیل مسائل مختلف و بررسی دقیق ابعاد این حمله پرداختند چرا که در جهان هژمونی امریکایی‌ها شکسته شد و برای اولین‌بار در جهان بعد از ۸۰ سال جمهوری اسلامی توانست به طور مستقیم به امریکا حمله کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از حمله به این پایگاه نظامی امریکا در عراق تمام تحلیل‌گران مسائل نظامی و استراتژیک در خصوص اقتدار ایران در برخورد قاطع با امریکا بیان داشتند و حتی فرمانده سنتکام گفت: پیام ایران بسیار دقیق بود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: حمله به‌عین الاسد بعد از جنگ ویتنام باعث شد تا برای اولین‌بار در جهان در ۸۰ سال گذشته هیمنه پوشالی امریکایی‌ها فروپاشد و امروز نیز بعد از طوفان‌الاقصی شاهدان هستیم که قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی که در ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن و عراق رخ‌داده و با پیروزی مطلق اسرائیل به پایان رسید و همینه این رژیم نیز درهم شکند و افکار عمومی تمام جهانیان را معطوف به شکست مفتضحانه اسرائیل در برابر حماس اذعان کردند.

انتهای خبر/