کدخبر: ۶۸۹۹۴
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
چاپ

مدير جهاد كشاورزي شهرستان لنده خبرداد

عكس/بارش 30ميليمتري باران و توفان بيش از5ميليارد ريال خسارت به مزارع و باغات شهرستان لنده وارد كرد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان لنده از بارش 30ميليمتري باران و وقوع سيل در شهرستان لنده و خسارت 5ميليارد ريالي به مزارع و باغات شهرستان لنده خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي خبر لنده، مختار مشهدي زاده ،صبح امروز در بازديد از خسارت مزارع برنج و باغات شهرستان لنده اظهار كرد: در پي بارش شديد باران و توفان و جاري شدن سيل در سطح شهرستان لنده متاسفانه مزارع برنج و باغات و صيفي جات شهرستان دچار آسيب هاي جديدي و خسارات جبران ناپذيري شده اند.

وي افزود: متاسفانه در پي وقوع سيل در شهر لنده و جاري شدن آن در رودخانه فصلي سراسياب لنده به ايدنك باعث از بين شكستن جوهاي انتقال آب به مزارع مرنج و ازبين رفتن مزارع برنج در اين روستا شده است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان لنده تصريح كرد: با توجه به بارش هاي شديد روز گذشته شهرستان لنده و ثبت آن در ايستگاه بارانسنجي مقدار بارش باران در اين فصل از سال به مقدار 30ميليمتر به ثبت رسيده است .

وي تاكيد كرد:  وزش باد هاي شديد در اين شهرستان موجب قطع خطوط برق و درختان شده است كه الحمدالله تا كنون خسارت جاني براي كشاورزان و بهره برداران كشاورزي در پي نداشته است و خسارت ها عمدتاً مالي بوده است.

مشهدي زاده عنوان كرد: با توجه به بارش 30ميليمتري باران و وقوع سيل در شهرستان لنده خسارت حادث شده به باغات و مزارع برنج و صيفي جات و زير ساخت هاي كشاورزي شهرستان لنده تا امروز به مبلغ 5ميليارد ريالي مي باشد.

وي اظهار كرد : باتوجه به شرايط بد آب و هواي و وزش بادهاي شديد و توفان اطلاعات دقيقي از ميزان خسارت باغات سرحدي نداريم و ممكن است كه اين مبلغ نيز افزايش پيدا كند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان لنده در پايان از كشاورزان و دامداران شهرستان لنده خواست تا زمان پايدار شدن و مساعد شدن هوا از خروج بي مورد خود داري كنند.

انتهاي پيام/م75

پربیننده ترین