کدخبر: ۷۴۵۸۴
۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۴
چاپ

فتنه گران با شعار اصلاحات تطهیر نمی شوند / تفریح با خودروی بیت المال و سردادن شعار اصلاحات همخوانی ندارد

فتنه گران با شعار اصلاحات تطهیر نمی شوند / تفریح با خودروی بیت المال و سردادن شعار اصلاحات همخوانی ندارد

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد سوم خرداد را نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه های متعدد و متنوعی در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر لنده، سرهنگ امرالله درفشی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته مراسم سوم خرداد به صورت پرشور و مردمی در استان برگزار می شود، گفت: تقارن این روز با اعیاد شعبانیه ، روز پاسدار و جانباز در کنار بر شکوه و عظمت آن افزوده است.

 

31اردیبهشت ماه تا چهارخرداد به نام  هفته حماسه آفرینان فتح خرمشهر نامگذاری شده است

 

وی به برنامه های اجرایی هفته فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: بنا به سنوات گذشته از 31اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد ماه به نام "هفته فتح ارزشها " نامگذاری کرده اند که  در سومین روز زنگ مدارس، سوت کشتی ها و کارخانه ها نواخته شده و شبکه های رادیویی و تلویزیونی برنامه های ویژه ای را به مناسبت این روز پخش خواهند کرد.

 

امرالله درفشی

 

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، از 31 اردیبهشت آغاز می شود و به مدت پنج روز تا روز چهارم خرداد ادامه خواهد داشت،گفت:در روز پنجشنبه 31 اردیبهشت که روز شهدا، راست قامتان و فجرآفرینان نامگذاری شده، غبارروبی شهداء و همچنین بازدید از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر تجلیل به عمل خواهد آمد.

.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان به دومین روز از هفته فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت:  روز جمعه یکم خرداد به نام روز پاسداران و رزمندگان و حماسه آفرینان نامگذاری شده که از رزمندگان، پیشکسوتان و به ویژه پاسداران تجلیل خواهد شد.

 

 

درفشی ادامه داد: روز شنبه دوم خرداد که روز میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده به نام  روز جانبازان، ایثارگران و عزت مداران نامگذاری شده و در این روز از جانبازانی که به ویژه در عملیات بیت المقدس به این مقام نائل شده اند و همچنین خانواده آنان تجلیل می شود.

 

وی به مراسم روز سوم خرداد و برگزاری صبحگاه مشترک نیروی های مسلح در صبحگاه مشترک سپاه فتح اشاره کرد و بیان داشت: روز یکشنبه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که روز مقاومت، ایثار ، پیروزی، ولایتمداری، حماسه سازان نامگذاری شده و همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت سجاد (ع) است مراسم های مختلفی از جمله برگزاری مراسم صبحگاه های نیروهای مسلح و مراسم تجلیل و تقدیر از حماسه سازان برگزار می شود.

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: روز دوشنبه چهارم خرداد نیز به نام مقاومت، ایستادگی و صلابت و روز دزفول نامگذاری شده که در این روز از خانواده ایثارگران و شهدای این شهر تجلیل می شود.
 

حضور سرداران هم استانی و معاون استاندار در میزگرد آزاد سازی فتح خرمشهر

 

درفشی به برنامه های صدا و سیمای مرکز استان در این هفته اشاره کرد و افزود: صدا و سیما  مرکز استان همزمان با برگزاری این هفته برنامه های متنوعی را در نظر گرفته که پخش برنامه های زنده تلویزیونی در سه شب متوالی، پخش دو مستند درباره آزادسازی خرمشهر و برگزاری میزگرد با حضور سرداران هم استانی در دوران دفاع مقدس و معاون سیاسی امنیتی  استاندارکه از آزادگان استان در زمان جنگ بوده از آن جمله است.

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد  تبیین نقش حماسی و وحدت مردم در پیروزی این عملیات و عملیات های 8 سال دفاع مقدس را از راهبردهای تعریف شده در برنامه های سوم خرداد دانست و گفت: بهره گیری از دستاوردهای سوم خرداد و ظرفیت های سازمان های مردم نهاد از تدابیر اجرایی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان است.

 

وی سوم خرداد را روز تبلور شهامت و ایثارگر دلاورمردان عرصه  هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس یک فریضه است که بر دوش همگان گذاشته شده است.

 

 

حماسه سوم خرداد باعث اقتدار ایران اسلامی در منطقه شد

 

وی به نقش حماسه سوم خرداد را اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: این حماسه موجب شده است تا دشمنان در تصمیم گیری های خود در این برهه زمانی از ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای یاد کنند.

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد در ادامه عملیات غرور آفرین بیت المقدس عملیات آزادی سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: 34 روز مقاومت مردم بدون سلاح و تجهیزات نشان دهنده علاقه مردم ایران در آن برهه از زمان به انقلاب اسلامی بود.

 

ترویج ارزشهای دفاع مقدس در جامعه الزامی است

 

درفشی با اشاره به اینکه اروند رود یکی از طمع های رژیم بعثی عراق برای اشغال خرمشهر بود، ادامه داد: پس از عملیات فتح المبین، دشمن به توان نظامی رزمندگان پی برد و زمانی که به نتیجه عملیات بیت المقدس و آزادسازی خاک خرمشهر آگاه شد.

 

وی در ادامه به ترویج انتقال ارزش های دفاع مقدس و دستاوردهای آن به نسل جوان اشاره کرد و گفت: جوانان باید با فلسفه عملیات های جنگ تحمیلی ایران و عراق آشنا شوند و از این ارزشها الگو بگیرند.

 

سوم خرداد فرصت مناسبی برای انتقال رشادت های رزمندان و شهدا به نسل جوان

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد سوم خرداد  را نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: سوم خرداد فرصت مناسبی برای انتقال رشادت های رزمندان و شهدا به نسل جوان است.

 

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی پس از ۵۷۸ روز اشغال بعنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت. این آزادسازی در پی مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس که از ۱ تا ۴ خرداد ۱۳۶۱ انجام شد، محقق گردید.

.

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/