کدخبر: ۷۴۸۸۷
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۳
چاپ

گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری تحت هیچ عنوان جزو دستورالعمل های سازمان سنجش نیست/ با مسببان این اقدام برخورد جدی می شود

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در سفر یک روزه خود، به قم با مراجع تقلید و دیگر علما دیدار کرد.

به گزارش  خبرلنده به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا سردار اشتری فرمانده ناجا در سفر یک روزه خود به قم با مراجع تقلید و دیگر علما دیدار کرد. وی امروز با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله علوی‌گرگانی و آیت الله نوری همدانی دیدار داشت.

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی؛

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار صبح امروز سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت در جامعه حرف اول را می‌زند و در قرآن کریم نیز به مسئله توجه شده است، اظهار داشت: تمام فعالیت‌های جامعه در سایه امنیت شکل می‌گیرد و نیروی انتظامی به‌واسطه این‌که مسئول ایجاد امنیت است، وظیفه بسیار مهمی را بر دوش دارد.

وی ضمن اشاره به سابقه خوب و موفق نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: حفظ امنیت فیزیکی و امنیت اخلاقی جامعه هر بر عهده این نیرو است و باید نسبت به اجرای برنامه‌های خود برای رسیدن به اهدافش تلاش کند و در همه مسائل شهر تأثیرگذار باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به این مطلب که داشتن قاطعیت و برخورد خوب با مردم تضادی با هم ندارند، تصریح کرد: برخی از افراد فکر می‌کنند که قاطعیت به معنای برخورد تند با مردم است اما این طرز تفکر درست نیست و شما نیز به نیروهای خود تأکید کنید تا برخورد خوبی داشته باشند و برگزاری دوره‌های بصیرتی برای فرمانده هان و کارکنان بسیار ضروری است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به محورهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب فرمانده جدید نیروی انتظامی، گفت: در این حکم تمام مسائلی که باید به انجام برسد مطرح‌شده و شما راهکارهای اجرایی آن را بیابید و در قالب یک برنامه آن را انجام دهید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با اشاره به این موضوع که چه نیازی وجود دارد بعضی از دولتی‌ها با استفاده از برخی تعابیر برای نیروی انتظامی زحمت ایجاد کنند، اظهار داشت: در شرایط کنونی وحدت جامعه بسیار مهم است و چه لزومی دارد که بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها یا اجرای فلان کنسرت در فلان جا مطرح شود؟

وی به نامه مردم در خصوص مسئله ورزشگاه رفتن زنان و نیز بحث موسیقی اشاره کرد و ادامه داد: این مسائل موجب ناراحتی مردم است؛ در شرایطی که غربی‌ها دائماً بهانه‌های کودکانه می‌گیرند، چه ضرورتی دارد که با دست خودمان در میان خودمان اختلاف ایجاد کنیم؟

این مرجع تقلید افزود: باید کاری کنیم که مردم باور کنند که هم امنیت فیزیکی و ظاهری و هم امنیت اخلاقی جامعه وظیفه نیروی انتظامی است و باید تمام وظایف آن را بپذیریم نه اینکه تنها کنترل چراغ‌قرمز یا سبقت غیرمجاز را وظیفه آن بدانیم.

وی در پایان سخنان خود کار نیروی انتظامی را عبادت دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات شما ذخیره‌ای برای آخرت شماست و دعا می‌کنم که بتوانید در کارهایتان به توفیق بیشتری دست یابید.

در ابتدای این دیدار سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حکم انتصاب خود که از سوی رهبر انقلاب صادر شد، اظهار داشت: این حکم دارای سه محور اصلی است که با قدرت به دنبال تحقق آن هستیم و برای رسیدن به منویات رهبری کارگروهی تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: برخی از افراد به ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند که چرا جلوی به ورزشگاه رفتن زنان را می‌گیرید و یا از برگزاری فلان کنسرت جلوگیری می‌شود، پاسخ این است که ما تنها طبق قانون عمل می‌کنیم و مجری قانون هستیم؛ کنسرتی که غیرقانونی باشد از آن جلوگیری می شود، هرچند بسیار بر ما خرده بگیرند.

 

دیدار فرمانده نیروی انتظامی با آیت الله علوی گرگانی؛

سردار حسین اشتری ظهر امروز در دیدار دیگر خود با آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به آماده‌سازی سند فقه اسلامی اظهار کرد: برای آماده‌سازی این سند و راهبرد نیازمند نظر مراجع عظام تقلید هستیم.

وی افزود: مأموران نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت و آسایش مردم در جامعه تلاش می‌کنند که از جمله این اقدامات می‌توان به ارتقای مسائل اخلاقی و معنوی در میان ماموران نیروی انتظامی و مردم اشاره کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی زیر نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند، گفت: نیروی انتظامی هیچ‌گاه سعی نکرده وارد جریانات سیاسی شود، از همین رو می‌توان گفت نیروی انتظامی سیاسی نیست.

سردار اشتری تصریح کرد: اجرای طرح‌هایی مانند طرح امنیت اخلاقی به دلیل نگرانی افراد متدین جامعه توسط نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی امروز وظیفه سنگینی را برعهده دارد، گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت در قم و حضور تمام فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی در این طرح یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: دیدار کارکنان نیروی انتظامی با مراجع عظام تقلید به سبب تقویت فضای دینی و استفاده از رهنمودهای علما برای ماموران نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

 

 

 

سرداری اشتری در دیدار با ایت الله نوری همدانی؛

سردار اشتری سپس در دیدار با آیت الله نوری همدانی، ضمن اشاره به اراده قوای انتظامی برای دیدار با مراجع تقلید و استفاده از بیانات ایشان،اظهار داشت:نیروی انتظامی برای پیشبرد کارهایش نیاز به راهنمایی های مراجع دارد.

وی افزود:مقام معظم رهبری بارها بر اعتقادات دینی و اجرای کارهایی که باعث ارتقاء جامعه و امنیت شود تاکید کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور،ادامه داد:ما هم در پی این هستیم تا با رفع کردن دغدغه های مراجع و علما فضای جامعه را آرام نگه داریم.

وی با بیان اینکه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و ارتقاء اخلاق در جامعه وظیفه نیروی انتظامی و اراده ما است،گفت:در حال حاضر نیروی انتظامی به شدت با ناهنجاری ها مقابله می کند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه  مقابله با شبکه های قاچاق یکی از فعالیت‌های نیروی انتظامی است تاکید کرد:مرزهای ما از امنیت کافی برخوردار هستند و شاهد این اقدامات نیز شهدایی است که در سال های اخیر تقدیم کرده ایم.

وی خاطر نشان ساخت:امیدواریم بتوانیم پاسدار ارزش ها و رهنمود های مقام معظم رهبری باشیم و خدمات صادقانه ای را زیر نظر خط ولایت فقیه به مردم عرضه کنیم.

 

آیت الله حسین نوری همدانی نیز در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور ضمن اشاره به ابعاد مختلف قوای انتظامی و تاثیر گذاری این نهاد در امنیت کشور، اظهار داشت:امروز نیروی انتظامی با کمال قدرت در تمامی ابعاد تاثیر گذار است و با توجه به گستردگی کار خود در مبارزه با قاچاق و حفظ مرزها به خوبی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در منطقه رتبه اول را در امنیت دارد، تصریح کرد:کار نیروی انتظامی به نوعی عبادت محسوب می شود و اگر در کشوری امنیت نباشد کارها به خوبی پیش نمی رود.

این مرجع تقلید افزود:باید فضای امر به معروف و نهی از منکر نیز در جامعه فراهم باشد و به ارزش ها و اعتقادات جامعه اسلامی احترام گذاشته شود.

وی مسئله بد حجابی در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت:مسئله حجاب و بد حجابی نباید طولانی شود و هر چه سریعتر باید این مسائل حل شود.

آیت الله نوری همدانی،ابراز داشت:دولت باید با ابلاغیه ای این موضوع را از خودش شروع کند و نهاد هایی که مرتبط با دولت هستند،حجاب را الزامی کنند و بدین وسیله فرهنگ سازی انجام دهد.

وی عنوان کرد:عفاف و حجاب دو مقوله جدا از هم هستند، بانوان کشور ماهمگی عفاف دارند اما گاهی اوقات برخی بد حجاب هستند که باید اینگونه موارد اصلاح شود.

استاد حوزه علمیه قم صدا و سیما را در موضوع گسترش بد حجابی مقصر دانست و خاطر نشان ساخت:در برخی موارد فیلم هایی پخش می شود که بانوان با دیدن آنها تاثیرات منفی به خود می گیرند و این کار کاملا اشتباه است.

 انتهای پیام/پ