کدخبر: ۷۹۷۸۹
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
چاپ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

تصاویر دلخراش از اهواز؛ جوی خون در تختی!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح غربالگری دیابت در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرلنده به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکلات فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج تأکید کرد و افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری استان، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم برای رفع فاضلاب این بیمارستان‌ و انتقال به سیستم عمومی را انجام دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای تأمین امنیت غذایی مردم استان گفت: تلاش‌های دامپزشکی استان قابل تقدیر است و باید نقش دامپزشکی در نشست‌های این شورا بیشتر دیده شود.

وی عنوان کرد: کمیته فرعی در حاشیه شورای سلامت برای بررسی مشکلات حوزه دامپزشکی و بررسی مصوبات تشکیل شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بیماری دیابت و لزوم انجام برنامه‌های آموزشی برای آشنایی با این بیماری گفت: شعار هفته سلامت غلبه بر دیابت است و دستگاه‌ها در اجرایی کردن این شعار همکاری کنند.

وی ضمن تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون برای قریب به 300 هزار نفر از جمعیت بالای 30 سال استان اجرا می‌شود.

خادمی اضافه کرد: ادارات و دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمدموظف هستند این طرح را برای کارکنان بالای 30 خود اجرا کنند واجرای این طرح در روستاها به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام