کدخبر: ۸۳۳۱۲
۰۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
چاپ

در گفتگو با آتش نشان لنده ای عنوان شد:

شهید حججی مظهر اتحاد و وحدت کلمه در کشور بود/دستان پنهان و مخملی سازمان های جاسوسی امریکا و اسرائیل در کردستان عراق/آتش نشانی شغل نیست عشق است

شاید حماسه ایثار و مجاهدت هایشان همانند روزشان برای مسئولان گمنام باشد چرا که تلاش شان در اطفای حریق و نجات جان انسان ها به گونه ای است که در قالب واژه ها هرگز نمی گنجد مگر بگوییم روزتان مبارک.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، هفتم مهر ماه روزی است که به پاس تلاش ها و مجاهدت های و به یاد فداکاری های آتش نشانان روز ایمنی و آتش نشان نام گذاری شده است تا بلکه گوشه ای از زحمات این حماسه آفرینان را جبران کرده باشند.

به همین مناسبت با یکی از آتش نشانان شهرستان لنده که بیشترین ماموریت ها را در اطفای حریق و نجات جان و مال مردم این شهرستان داشته است گفت وگوی مفصلی ترتیب دادیم که متن کامل آن در ذیل آمده است.

خود را بیشتر برای مردم معرفی کنید؟

تاج محمد جرنده هستیم متولد 1344ساکن شهرلنده و شاغل در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لنده هستم که الان قریب به شش سال در این شغل مقدس مشغول انجام وظیفه و خدمت به همشهریان عزیزم هستم.

از اینکه آتش نشان شده اید راضی هستید؟

به نظر من خدمت به مردم کار هر کسی نیست به خصوص کار ما که نجات جان و مال انسان ها است باعث شده است تا خدمت ما و رسالت و وظیفه ما دوچندان شود.

عکس العمل خانواده تان در قبال شغل شما چگونه است؟

بنده و خانواده ام همیشه به کارم افتخار می کنیم چرا که کمک به مردم هم باعث آرامش من و خانواده ام است و این را هم مدیون آقا امام حسین(ع) هستم و لازم می دانیم که همین جا دوباره از توجهات و حمایت همسرم تشکر ویژه دارم.

حادثه پلاسکو تهرام چه اندازه در رفتار و کردار مردم نسبت به شما توانسته تغییر ایجاد کند؟

بدون شک حادثه پلاسکو یکی از غم انگیزترین حوادث بوده است ولی در این حادثه مردم به خوبی به اهمیت شغل آتش نشانان پی برده و ارزش کارشان را درک کرده اند.

مردم هیچ گاه تلاش های فرزندانشان در آتش نشانی را فراموش نمی کنند ولی این مسئولان هستند که ما را فراموش می کنند.

بهترین خاطره ای که داشتید؟

در شغل ما خاطره ها و حوادث آنقدر زیاد است که خیلی ها را فراموش می کنیم ولی بهترین خاطره من نجات جان انسان ها و مال و اموال آنان است.

بد ترین حادثه ای که در طول ایام کاری یتان داشتید؟

بدترین حادثه که خیلی هم اعصابم را علی رغم اینکه در کمتر از دو دقیقه خودم را با خودروی آتش نشانی به آنجا رساندم و در میانه راه نزدیک بود خودرو چپ شود آتش سوزی منزلی در شهرک فجر لنده و مرگ دختر بچه معلولی بود که متاسفانه در میان شعله های آتش جان باخت.

باور کنید حوادث و تلخی های زیادی در دوران کاری ام دیدم و هیچ کدام به اندازه این حادثه آزار دهنده نبود این حادثه یکی از تلخ ترین حوادثی بود که هیچگاه از یادم نخواهد رفت.

انتظارتان از مردم چیست؟

از مردم شریف و عزیز شهرستان لنده خواهشمندیم که بخاطر حفظ جان و مال خود نسبت به رعایت نکات ایمنی در حوزه ی کاری و مسائل شخصی خود دقت کنند و انتظار داریم که در مواقعی که صدای آژیر خودروهای امدای و ارژانس و 125 را می شوند فورا راه را باز کنند و از تجمع در مکان حوادث خودداری کنند و سعی کنند آرامش خود را حفظ کنند.

مهمترین نیازمندی ها آتش نشانی لنده چیست؟

قطعاً بروزرسانی ناوگان خودرویی و نیروی انسانی از مهمترین نیازمندی ها ما در تنها ایستگاه آتش نشانی است و داشتن کپسول اکسیژن و نردبان بلند از دیگر نیازمندی ها ما است که امیدواریم شورا و شهردار جدید در لیست کارهای مهم خود قرار دهند.

در یک سال گذشته چند ماموریت رفتید و هنگام عملیات های آتش نشانی به چه چیزی بیشتر فکر می کنید؟

از ابتدای سال تا کنون فقط خودم بیش از 160ماموریت رفتم که خدا می داند در هنگامی که تلفن 125به صدا در می آید تمام فکر و ذکرم نجات جان و مال مردم است و تا کنون هم الحمدالله موفق بوده ام و دلیلش هم توسل جستن به آقا امام حسین(ع) در ماموریت ها است.

چه خواسته ای از مسئولان شهرداری و شهر لنده دارید؟

خواسته ها که زیاد است ولی پاسخ ها امیدوار کننده نیست همانگونه تنها کسی که در روز آتش نشانی همیشه به یاد ما است خود خبرنگاران است که لازم است از شما که همیشه ما را یاد می کنید  قدردانی کنم.

فراموشی زحمات و تلاش های آتش نشانان در مواقع بحران و حوادث و تماس های پی درپی مسئولان در روز حوادث نباید باعث شود که روز ما از یادشان برود، البته گلایه ای نیست چون مسئولان (شهرداری و شورای شهر)خودمان نیز ما را فراموش کردند.

کلام آخر...

آتش نشان از جان خویش می گذرد تا گرد و غباری بر روی چهره هیچ انسانی ننشیند و ما بر این خدمت افتخار می کنیم و در پایان یادی می کنیم از شهیدان خط مقدم آتش نشانی که با نثار جانشان برای ایران اسلامی همیشه افتخار آفرین بودند و خواهند بودند.

در پایان از شما خبرنگار عزیز که همیشه همراه ما هستید به طور ویژه قدردانی می کنیم.

به هرحال این عزیزان انتظار دسته ای گل، شاخه ای نبات و هدیه ای ناچیز از شما مسئولان و تک تک اعضای شورای شهر را نداشتند بلکه انتظار تنها یک تلفن ساده و تبریکی خشک و خالی بود که این را هم دریغ کردند ولی مردم حماسه ایثارشان را هرگز فراموش کرده اند و نخواهد کرد چرا که آزمونشان را در حادثه پلاسکو با تقدیم 16شهید سرافراز به درستی و با موفقیت داده اند.

انتهای پیام/م75