کدخبر: ۸۳۵۸۴
۰۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
چاپ

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی:

هرچه به بانک‌ها می‌گوییم دریافت دیرکرد حرام است گوش نمی‌دهند

نماینده مردم گرگان و عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی، صرف افزایش کمی دانشگاهها را یکی از ضعفها در وزارت علوم خواند که باید اصلاح شود.

به گزارش خبرلنده به نقل از دانشجو سلام؛  نورمحمد تربتی نژاد در جشن شصت سالگی این دانشگاه گفت: مهمترین سرمایه دانشگاه علوم کشاورزی در کنار طرحهای علمی و پژوهشی دانشجویان و فارغ التحصیلانی است که امروز در تمام کشور پراکنده شده اند و مشغول خدمتند.

وی افزود: علی رغم وجود مشکلات در بخش کشاورزی اما با تولید سه برابری جمعیت کشور محصولات کشاورزی در بخشهای مختلف رشد خوبی داشته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود اقدامات خوب در گذشته ولی وقتی به آینده نگاه می کنیم می بینیم کارهای بر زمین مانده زیادی هست که باید انجام شود.

وی خطاب به قائم مقام وزیر علوم گفت: یکی از معایب در وزارت علوم تعداد زیاد مراکز عالی در کشور است.

تربتی نژاد تصریح کرد: در کشوری که نزدیک به 80 میلیون جمعیت داریم نزدیک به 3 هزار مرکز دانشگاهی است در حالی که در کشورهایی مانند هند و چین که جمعیت میلیاردی دارند نزدیک به 2 هزار دانشگاه وجود دارد که این افزایش کمی دانشگاها باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی بیان کرد: رابطه اشتغال و تحصیل یکی دیگر از مواردی است که باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: پرهیز از پژوهشهای جزیره ای،توجه به کار گروهی و فراگیری و تخصص در رشته هایی علاوه بر رشته تخصصی از دیگر ملزومات کار اساتید در دانشگاه  است.

انتهای پیام/