کدخبر: ۸۴۳۱۱
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
چاپ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده عنوان کرد:

تیرخلاص شهرداری به جسم نحیف فرهنگ هنر در لنده

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده برنامه های هفته ملی بدون دخانیات را با شعار"قلیان، سمی برای سلامت خانواده در این شهرستان تشریح کرد.

به گزارش خبرلنده، امراله خانی با اشاره به اهمیت بحث دخانیات در خانواده ها گفت: مصرف دخانیات برای همه همانند سمی مهلک است که آرام آرام زمینه ساز مصرف مواد مخدر می شود لذا با آگاهی دادن به خانواده می توان شاهد کاهش مصرف دخانیات در خانواده ها باشیم.

وی افزود:همه ساله پنجم تا یازدهم خرداد ماه را به عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری می کنند که امسال نیز با شعار " قلیان، سمی برای سلامت خانواده نامگذاری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: ارتقاء سطح آگاهی عمومی خانوارها به خصوص جوانان و نوجوانان در این هفته ضروری است.

وی تاکیدکرد: ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت مجامع امور صنفی، تولیدی، توزیعی و آموزش و بسترسازی مناسب برای جلوگیری از توزیع مواد دخانی به ویژه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی محوریت برنامه های این هفته و از مهمترین راهکارهای جلوگیری از اشاعه گسترش استفاده از مواد دخانی است. 

خانی در ادامه برگزاری پیاده روی شبانه از پارک شهید فهمیده تا پارک امید، بازدید کارشناسان این شبکه از سفره خانه ها و مراکز MMT، تهیه و توزیع رسانه های آموزشی برای مراکز و ادارات، آموزش در مساجد، آموزش عاملین مجاز توزیع مواد مخدر مبنی بر عدم فروش مواد به افراد زیر 18 سال، دیوار نویسی مدارس و سالن های ورزشی، شناسایی اماکن فاقد مجوز و معرفی به مقامات قضائی را از مهمترین برنامه های اجرایی در این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام