کدخبر: ۸۷۸۴۷
۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴
چاپ

آمادگی 100درصدی برای برگزاری یک کنکور خوب درلنده

انتخابات خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان لنده امروز و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در لنده برگزار شد.

به گزارش خبرلنده، پیش از ظهر امروز، انتخابات خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان لنده با حضور عضو علمی دانشگاه علوم پزشکی استان، مسئول خانه مشارکت‌های سلامت استان، بخشدار مرکزی لنده، رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و اعضای حقیقی و حقوقی و نماینده‌ای تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مساجد و صنوف مختلف در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان لنده برگزار شد .

در ابتدای این مراسم فریبرز یاوریان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با اشاره به نقش مردم در تحقق سلامت اجتماعی گفت : امروزه مردم مهم‌ترین نقش را در سلامت آحاد جامعه بر عهده‌دارند.

یاوریان خاطر‌نشان کرد : مشارکت اعضای حقیقی و حقوقی مردم در خانه مشارکت‌های سلامت می‌تواند باعث فراگیرشدن و مردمی شدن سلامت در جامعه شود.

 

در ادامه نیز قنبرزکی‌نژاد بخشدار مرکزی لنده گفت : امروز مسئله سلامت به‌خصوص سلامت آحاد جامعه یک ضرورت مهم است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

بخشدار مرکزی لنده خاطرنشان کرد: همه بخش‌های دولتی آمادگی لازم را برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت در همه سطوح مختلف خواهند داشت و در خصوص مشارکت مردم نیز باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

 


در ادامه نیز دکتر علی موسوی زاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به نقش خانه‌های مشارکت در سلامت گفت : یکی از مهم‌ترین اصولی که می‌تواند درزمینهٔ همکاری بین بخشی در حوزه سلامت نقش فعالی ایجاد کند بحث راه‌اندازی همین خانه‌های مشارکت مردمی در سلامت است. عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : خانه مشارکت مردم، یعنی مردم در این خانه با استفاده از نمایندگان خود در جلسه‌ای مهم‌ترین مسائل بهداشتی و درمانی مردم را بررسی کنند و نتایج این جلسات را در کارگروه‌های استانی و شهرستانی به‌خصوص شورای سلامت مورد پیگیری و بررسی قرار دهند.

وی در ادامه افزود : نیازمندی‌های مردم در تمامی حوزه‌های بهداشتی و درمانی باید در این خانه مشارکت‌ها در سطح شهرستان بررسی و به استان منتقل شود تا در راهبرد سلامت استان تعیین و تکلیف شوند.

دکتر موسوی زاده گفت : چرا ساختار کلی سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی هرگز تغییر نمی‌کند و اکثر کشورهای در این دو سازمان جهانی حاکم هستند که اجازه تغییرات راهبردی را به سایر کشورها نمی‌دهند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر‌نشان کرد : سازمان بهداشت جهانی ۵اصل مهم در جهان اجرایی می‌کند که بحث جامعیت خدمات در سطح جامعه است که توصیه می‌کنند خدمات جامع در ۴سطح ارتقایی، پیشگیرانه، درمانی و باز توانی باشند که یک نکته مثبت در اصول مهم سازمان بهداشت جهانی است ولی نکته منفی این سازمان بحث عدالت در سلامت است که متأسفانه چندان مورد‌توجه قرار نگرفته است.



موسوی زاده تأکید کرد : فقدان عدالت در سلامت و همکاری بین بخشی نیازمند مشارکت عمومی است و تاز زمانی این مهم اجرایی نشود نمی‌توانیم به بحث جامعیت سلامت توجه کافی داشته باشیم.

در ادامه نیز اعضای حاضر در این جلسه نفر با ٨ ثبت‌نام در این دوره از انتخابات خانه مشارکت سلامت در شهرستان لنده کاندیدا شدند که بارأی تمامی حاضرین و تائید نمایندگان استانی و شهرستانی اعضای این خانه در شهرستان به ترتیب مسئولیت انتخاب شدند : سید اسماعیل میری با بیش از ٢١رأی به‌عنوان رئیس، نگار نادی با ١٨رأی به‌عنوان نایب‌رئیس، جهانشیرصدری با ١۶رأی به‌عنوان دبیر، امانعلی کریمی‌زاده و عبدالوهاب تقی زاده با ١۴و ٨رأی به‌عنوان عضو خانه مشارکت سلامت در شهرستان لنده برای مدت ٢سال انتخاب شدند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است :